ديجيتال ماركتينگ چيست

شركت هوش مصنوعي

ديجيتال ماركتينگ چيست

۱۴ بازديد

ديجيتال ماركتينگ چيست

بسياري از ما عبارت ديجيتال ماركتينگ را شنيده ايم و شايد تا حدي بدانيم كه اين موضوع چيست اما آيا به طور دقيق مي دانيد كه ديجيتال ماركتيگ شامل چه فرايند ها و مراحلي مي شود؟ به طور كلي بازاريابي ديجيتال جزئي از بازاريابي است كه از اينترنت و فناوري هاي ديجيتال آنلاين مانند رايانه هاي روميزي ، تلفن هاي همراه و ساير رسانه ها و سيستم عامل هاي ديجيتال براي تبليغ محصولات و خدمات استفاده مي كند.

ديجيتال ماركتينگ خريد و فروش دامين دامنه طراحي سايت وبلاگ سايت وردپرس چيست و شيوه هاي نوينبراي طراحي سايت با ويرا سگال كارو در تماس باشيد

تاريخچه ديجيتال ماركتينگ

شايد براي اينكه بهتر بدانيم كه ديجيتال ماركتينگ چيست بايد اندكي راجع به تاريخ آن بدانيم. توسعه ديجيتال ماركتينگ يا همان بازاريابي ديجيتالي هميشه همسو و همگام با توسعه فناوري بوده است. يكي از اولين وقايع كليدي در سال 1971 اتفاق افتاد ، زماني كه ري تاملينسون اولين ايميل را ارسال كرد و فناوري او بستر را براي افرادي فراهم كرد كه به افراد امكان ارسال و دريافت فايل از طريق ماشين هاي ديجيتالي مختلف را بدهد. اما دوره رشد اصلي اين تكنيك از 1990 شروع شد. زماني كه موتور جستجوي Archie به عنوان شاخص براي سايت هاي FTP ايجاد شد. در دهه 1980 ، ظرفيت ذخيره سازي رايانه ها به قدري زياد بود كه مي توانست حجم زيادي از اطلاعات مشتري را ذخيره كند. شركت ها به جاي كارگزار ليست محدود ، انتخاب تكنيك هاي آنلاين مانند بازاريابي پايگاه داده را آغاز كردند. اين نوع پايگاه هاي داده به شركت ها اين امكان را مي دهد تا اطلاعات مشتريان را به طور مثرتري رديابي كنند ، بنابراين روابط بين خريدار و فروشنده را در دنياي ديجيتال متحول مي كنند.

ده 90 ميلادي به بعد

1990

در دهه 1990 اصطلاح بازاريابي ديجيتال براي اولين بار مطرح شد.با شروع معماري سرور / كلاينت و محبوبيت رايانه هاي شخصي ، برنامه هاي مديريت ارتباط مشتري (CRM) به فاكتور مهمي در فناوري بازاريابي تبديل شد. بازاريابان همچنين پس از تولد اينترنت قادر به داشتن داده هاي عظيم آنلاين مشتري توسط نرم افزار eCRM بودند.

ديجيتال ماركتينگ

2000

در دهه 2000 ، با افزايش تعداد كاربران اينترنت و تولد آيفون ، مشتريان به جاي مشورت با يك فروشنده ، ابتدا جستجوي محصولات و تصميم گيري در مورد نيازهاي خود را به صورت آنلاين آغاز كردند ، كه اين مسئله مشكل جديدي را براي بخش بازاريابي يك شركت ايجاد كرد. علاوه بر اين ، يك نظرسنجي در سال 2000 در انگلستان نشان داد كه بيشتر خرده فروشان آدرس دامنه خود را ثبت نكرده اند. اين مشكلات بازارياب ها را ترغيب مي كرد تا روش هاي جديدي را براي تلفيق فناوري ديجيتال در توسعه بازار پيدا كنند. در سال 2007 ، اتوماسيون بازاريابي به عنوان پاسخي به جو در حال توسعه بازاريابي توسعه يافت. اتوماسيون بازاريابي فرايندي است كه توسط آن نرم افزار براي اتوماسيون فرايندهاي متداول بازاريابي استفاده مي شود. اتوماسيون بازاريابي به شركت ها كمك مي كند تا مشتريان را تقسيم بندي كنند ، كمپين هاي بازاريابي چند كاناله را راه اندازي كرده و اطلاعات شخصي را براي مشتريان فراهم كنند. با اين حال ، سرعت سازگاري آن با دستگاه هاي مصرفي به اندازه كافي سريع نبود.

 ديجيتال ماركتينگ طراحي كارت لوگو طراحي گرافيكي شيوه هاي نوين آن

تفاوت ديجيتال ماركتينگ با بازاريابي سنتي چيست

در روش هاي سنتي بازاريابي بيشتر به صورت فرد به فرد و كلامي بازاريابي مي شد. در نهايت رسانه هاي مانند راديو و تلوزيون در دسترس بود تا بتوان از طريق آنها بازار يابي كرد. در صورتي كه ، استراتژي هاي بازاريابي ديجيتال غيرخطي با هدف دستيابي به مشتريان احتمالي از طريق چندين كانال آنلاين است.

بازاريابي سنتي از نظر مخاطبان يا مصرف كنندگان هدفمند، محدود است زيرا محدود به مشتريان و يا مصرف كنندگان محلي است در حالي كه بازاريابي ديجيتال توجه مشتريان يا مصرف كنندگان از سراسر جهان را به خود جلب مي كند و بنابراين از طريق شركت هاي بازاريابي ديجيتال مي توانند به تعداد بيشتري از مشتريان دسترسي پيدا كرد. همچنين ، ديجيتال ماركتينگ شامل ارتباطات دو طرفه است كه امكان تأمين نياز مشتري را به روشي كارآمد فراهم مي كند.
بازاريابي ديجيتال نتايج بازاريابي سريع و در زمان واقعي را فراهم مي كند كه به شركت ها امكان مي دهد تا استراتژي هاي بازاريابي را براي ايجاد حداكثر درآمد و سود ،اصلاح كنند. اين يكي از دلايل اصلي روي آوردن شركتها به سيستم عامل بازاريابي ديجيتال است.
بازاريابي ديجيتال بسيار مقرون به صرفه و سازگار با محيط زيست است زيرا تبليغات بدون كاغذ را فراهم مي كند. بازاريابان و مصرف كنندگان مي توانند از طريق سيستم عامل هاي مختلف رسانه هاي اجتماعي كه حتي يك ريال هم هزينه نمي كنند ، تعامل داشته باشند و مستندات به صورت نسخه هاي نرم افزاري ذخيره شده در طراحي سايت ها است كه در هر زمان و هر مكان قابل دسترسي است.

 

با برترين اپراتور هوش مصنوعي همراه باشيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.