طراحي سايت دانشگاهي چگونه بايد باشد

۱۵ بازديد

طراحي سايت دانشگاهي چگونه بايد باشد

 

 

طراحي سايت دانشگاهي

 

 

با پيشرفت تكنولوژي كليه جوامع به سمت دنياي ديجيتال پيش مي روند و در همين حين نياز براي طراحي سايت دانشگاهي بسيار شديد حس مي شود. در سال گذشته كه ويروس همه گير كرونا شيوع پيدا كرد اكثر مقاطع تحصيلي به صورت آنلاين به تحصيل خودد ادامه دادند و اين روال براي دانشگاه ها هم صدق مي كند. در نتيجه سايتي كه بتواند تمامي نياز دانشجويان و افراد شاغل در دانشگاه را شامل بشود بسيار الزامي است. ما در ايم مقاله در تلاش هستيم تا شما را با چگونگي طراحي اين دست از سايت ها و ويژگي هايي كه باشد داشته باشند آشنا كنيم.

خريد هاست لينوكس ديجيتال ماركتينگ خريد و فروش دامين دامنه طراحي سايت وبلاگ سايت وردپرس چيست و شيوه هاي نوين

براي طراحي سايت با ويرا سگال كارو در تماس باشيد

طراحي سايت دانشگاهي چه ويژگي هايي بايد داشته باشد؟

ساخت و طراحي  سايت دانشگاهي و به طور كل ساخت سايت هاي آموزشي چالش برانگيز است زيرا آنها بايد انواع مختلفي از كاربران را پاسخگو باشند و هاستينگ پرسرعت بسيار مهم است. يك طراحي سايت  دانشگاهي موفق  بايد در خدمت دانشجويان آينده ، دانشجويان فعلي ، اساتيد ، والدين و اعضاي جامعه باشد.

و هر يك از اين گروه ها وظايف خاصي دارند كه مي خواهند به صورت آنلاين انجام دهند. به عنوان مثال ، دانشجويان آينده ممكن است بخواهند تصاوير دانشگاه را ببينند ، در حالي كه والدين ممكن است بخواهند به راحتي قبض شهريه را پرداخت كنند.

به همين ترتيب ، دانشجويان فعلي ممكن است بخواهند نمرات خود را به صورت آنلاين بررسي كنند ، در حالي كه اساتيد مي خواهند جديدترين دوره هاي خود را ارتقا دهند.

شايد بديهي به نظر برسد ، اما  طراحي سايت دانشگاهي شما بايد شخصيت دانشگاه شما را منتقل كند. احساسي از مكان ، احساسي كه هنگام گذر از يك دانشگاه پر جنب و جوش به شما دست مي دهد ، و حس دانشجو بودن به شما واقعا دست مي دهد. باز هم ، ممكن است يك موضوع واضح به نظر برسد ، اما شما مي خواهيد كسي كه به سايت نگاه مي كند فورا با سيات شما ارتباط بر قرار كند .

شما انواع مخاطبان خود را مي شناسيد بنابراين سايت شما بايد با هر يك از آنها ارتباط برقرار كند .

هر دانشكده ، دانشگاه يا ساير موrسسات آموزش عالي داراي مارك مشخصي هستند و هيچ دو سايت هرگز شبيه به يكديگر نخواهند بود. نكته ديگري كه بايد به آن توجه نشان دهيد اين است كه پيمايش در يك سايت بزرگ مي تواند براي كاربران مطبوع نباشد. ايم مسئله همانقدر كه به كد نويسي مربوط مي شود به طراحي گرافيكي سايت هم بر مي گردد.

عكاسي مي تواند هر چيزي را كه مي خواهيد بگوييد ، حتي بسيار قدرتمندتر از كلمات. مخصوصاً با ورود نسل جديد به دانشگاه ، آنها دوست دارند تا خود را در دانشگاه به تصوير بكشند. عكاسي با كيفيت بالا ديگر اختياري نيست هيچ چيزي مانند عكاسي با وضوح كم ، برش كم يا كيفيت پايين دانشجويان را از يك سايت دور نمي كند. بنابراين دقت داشته باشيد كه طراحي سايت دانشگاهي شما از عكس هاي مناسب برخوردار باشد.

يك طراحي  سايت دانشگاهي ، بدون توجه به اندازه آن ، محتواي زيادي دارد. با وجود چنين مجموعه متنوعي از كاربران و اطلاعات بسيار مهم براي هر يك از آنها ، دسترسي به اين اطلاعات بسيار مهم است.

اين فراتر از فقط سازماندهي خوب محتوا است. يافتن و دستيابي به آن براي كاربران بايد آسان باشد. نه ، اين به معناي پر كردن همه 600 صفحه در پيمايش نيست.

در عوض ، از نشانه هاي بصري سازگار به چندين شكل – ناوبري اصلي ، به طور بالقوه نوار ناوبري دوم ، نوار كناري ، پاورقي ، حتي عناصر ناوبري درون صفحه اي در صفحات مهم مي توانيد براي پيدا كردن سريع محتوا استفاده كنيد.

نكته ديگري كه بايد در طراحي سايت دانشگاهي به آن توجه كنيد ريسپانسيو بودن سايت مي باشد. بايد دقت داشته باشيد كه بسياري از كاربران شما با دستگاه هايي همچون موبايل يا تبلت به سايت مراجعه مي كنند بتابراين داشتن يك سايت ريسپانسيو بسيار اهميت دارد.

بعد از طراحي و راه اندازي سايت نوبيت به سئو مي رسد. سئو يعني بهينه سازي سايت براي موتور هاي جشتجو به خصوص گوگل. اكثر اين موتور هاي جتجو از الگريتم هاي هوش مصنوعي استفاده مي كنند تا بتوانند محتواي درون اينترنت را ايندكس كنند و در تمام نقاط وب مي چرخند تا محتوا هاي جديد را بيابند و در جواب جستجو به نمايش در بياورند. بنابراين شما به سئو سايت دانشگاهي طراحي شده خود نياز داريد تا آن را هرچه بيشتر در دسترس كاربران قرار دهد.

 

با شركت هوش مصنوعي ويرا سگال كارو همراه باشيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.