ايندكس شدن خلاصه محتوا توسط گوگل

۱۶ بازديد

ايندكس شدن خلاصه محتوا توسط گوگل

گوگل در توييتر تأييد كرده است: چگونه Google قسمت هاي يك صفحه را ايندكس يا نمايه سازي مي كند. پس معني اين ايندكس شدن براي سئو چيست؟ Google نوشت: “اين تغيير به اين معني نيست كه ما جداگانه صفحات را ايندكس مي كنيم. ما هنوز صفحات را فهرست بندي مي كنيم و اطلاعات مربوط به كل صفحات را براي رتبه بندي در نظر مي گيريم. اما اكنون مي توانيم قسمت هايي از صفحات مانند خلاصه محتوا را نيز به عنوان يك عامل رتبه بندي اضافي در نظر بگيريم … ” اين كار را به اين خاطر انجام مي دهند زيرا وقتي شما دقيقا چيز خاصي را مي خواهيد جستجو كردن براي شما سخت تر مي شود.

ايندكس شدن گدرگاه تفاوت سئو كلاه سفيد و سياه

آيا تمركز گوگل بر ايندكس شدن خلاصه محتوا يا قسمت هايي از صفحه است ؟

گوگل همچنان مانند گذشته كل صفحه را ايندكس مي كند اما براي اينكه نتيجه هاي بهتري بدست بيايد سيستم هاي Google هنگام تعيين بيشترين ارتباط در مقايسه با آنچه قبلاً بيشتر به آن صفحه نگاه مي كرديم ، محتوا و معني آن را در نظر مي گيرند. بنابراين ايندكس كردن در اينجا تغييري نكرده است. اين بيشتر يك تغيير در نحوه رتبه بندي Google بر اساس آنچه در صفحه وب شما پيدا مي كند است.

Google در اينجا به چه سيگنالهايي نگاه مي كند؟

پيش از اين ، سيستم هاي Google برخي از سيگنال هاي قوي تر درباره يك صفحه به عنوان مثال ، عناوين صفحه يا عناوين زير شاخه را بررسي مي كردند تا بدانند بيشترين نتيجه مربوط به يك جستجو كدام است. گرچه اينها هنوز فاكتورهاي مهمي هستند ، اما اين سيستم جديد براي شناسايي صفحاتي كه داراي يك بخش جداگانه هستند و به ويژه با درخواست شما مطابقت دارند مفيد است ، حتي اگر بقيه صفحه مربوط به موضوعي كمي متفاوت يا به طور كلي كمتر مرتبط باشد.

آيا برچسب هاي هدر اهميت بيشتري خواهند داشت؟

در حالي كه برچسب هاي عناوين سيگنال هاي بسيار مهمي هستند ، اما ممكن است هنگام باز شدن عنوان ، هدر ها داراي اهميت بيشتري باشند. باز هم ، گوگل به طور كلي در مورد سيگنال هاي رتبه بندي خاص و در مورد هدرها به عنوان يك سيگنال رتبه بندي توضيحي نداد. آنها هميشه دركي از كلمات كليدي و عبارات موجود در اسناد داشته اند ، اما اغلب مواردي مانند عنوان صفحه سيگنال هاي بسيار محكمي بودند كه به آنها در ارائه بهترين صفحات كلي كمك مي كردند. اكنون Google مي تواند آن سوزن را در انبار كاه پيدا كند و با توجه به اطلاعات موجود در گذر گاه ها، مهمترين نتيجه را ظاهر كند. باز هم ، گفتن اينكه كدام سيگنال هاي خاص در اينجا مهم هستند ، سخت است.

آيا اين مانند قطعه هاي ويژه (snipped features) نيست؟

اين چه تفاوتي با قطعه ويژگي ها(snipped features) دارد ، جايي كه Google بخشي از محتواي شما را به عنوان پاسخ در بالاي نتايج جستجوي Google نشان مي دهد? گوگل گفت سيستم هاي آن از طريق درك قسمتهاي مختلف ، ارتباط هر سند وب را تعيين مي كنند. از طرف ديگر ، قطعه هاي ويژه مرتبط ترين قسمت را در سندي مشخص مي كند كه به طور كلي تشخيص داده مربوط به متن صفحه است.

اين الگوريتم محتوا در كجا بيشتر كاربرد دارد؟

گوگل گفت: “اين براي پرسش هايي مفيد است كه در آن مقدار مشخصي از اطلاعات شخص مورد نظر در يك قسمت از صفحه پنهان شده است كه لزوماً موضوع اصلي آن صفحه نيست.” براي مثال [چگونه BERT در جستجوي گوگل كار مي كند] را جستجو مي كنيم ، ممكن است قبلاً Google نتايج مختلفي را به دست آورده باشد كه به نظر مي رسد در كل مرتبط هستند. شايد Google اخباري درباره BERT كه به جستجوي Google مي آمد را بازگردانده باشد. اين خبر ممكن است در واقع مستقيماً به اين س سوال پاسخ ندهد. اكنون اگر يك صفحه واقعاً گسترده داريد كه در مورد يك مطلب است و در آن صفحه گسترده ، يك بخش BERT وجود دارد كه در واقع نحوه كار BERT را توضيح مي دهد. حتي اگر بقيه صفحه خيلي مرتبط نباشد و آن صفحات ديگر BERT و جستجوي Google مرتبط تر به نظر برسند ، سيستم هاي جديد Google مي توانند آن يك قسمت را بزرگنمايي كرده و آن صفحه را بالاتر رتبه بندي كنند.

اكنون مي توانيم نه تنها صفحات وب را ، بلكه مقاطع جداگانه از آن صفحات را فهرست بندي كنيم. همانطور كه در بالا به آن اشاره كرديم سيستم ايندكس شدن در گوگل تغيير نكرده است ، فقط توانايي Google در تجزيه يك قسمت مربوطه كه ممكن است در يك صفحه باشد و قبلاً شانس رتبه بندي نداشته باشد ، تغيير كرده است. اين تا حدي سماتيك است ، اما درك نحوه كاركرد فناوري نيز مهم است.

 

 

 

با ويرا سگال كارو همراه باشيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.