هوش مصنوعي و يادگيري ماشين هنر را متحول ميكنند

۱۱ بازديد

هوش مصنوعي و يادگيري ماشين هنر را متحول ميكنند

هوش مصنوعي و يادگيري ماشين انقلابي در صنايع ، بازارها و خدمات مختلف ايجاد مي كند. با اين وجود صنايع خلاق و دنياي هنر هنوز نتوانسته اند از پتانسيل كامل اين فناوري استفاده كنند. با اين حال ، دو كارآفرين شيليايي بستري را ابداع كردند تا استفاده از هوش منصوعي  را در اين صنعت پيش مي برند. با استفاده از آخرين فن آوري ، آنها به سازندگان ، فيلمسازان آماتور ، هنرمندان تجسمي ، حتي صنعت فيلم و موسيقي اجازه مي دهند تا از الگوريتم هاي هوش مصنوعي در كارهاي خود استفاده كنند. نام اين نرم افزارRunway است ، بستري كه يادگيري ماشيني و هوش مصنوعي را با دنياي هنر و خلاقيت ادغام مي كند.

تلفيق هنر با هوش مصنوعي و يادگيري ماشين ايده چه كساني بود؟

Runway در پايان سال 2018 توسط كريستوبال والنزوئلا،  ، آلخاندرو ماتمالا و آنستاسيس گرمانيديس تاسيس شد ، آنها  اين پروژه را به عنوان تز در دانشگاه NYU جايي كه با هم آشنا شدند  ايجاد كردند.سازندگان اين پلتفرم را بخشي از نسل جديد ابزارهاي خلاقانه تعريف مي كنند. اگر چند دهه پيش فتوشاپ و اّدوب انقلابي در بازار هنر و خلاقيت ايجاد كردند ، Runway براي سالهاي آينده به دنبال ايجاد اينچنين تحولي در كار هاي هنري و خلاقانه است. در اين حالت ، ادعا اين استارت آپ اين است كه آنها با نرم افزار خود در فضاي ابري مي توانند “محتواي مصنوعي” را توسعه دهند ، يعني به طور خودكار محتواي سمعي و بصري را با الگوريتم هاي هوش مصنوعي توليد ، اصلاح و ويرايش كنند. والنزوئلا  گفت: “ما به توليد محتواي سمعي و بصري به همان روشي كه دهه ها انجام داده ايم ادامه مي دهيم و اين روند را بي مورد كند ، گران و دشوار مي كند. با الگوريتم هاي هوش مصنوعي هركسي مي تواند در عرض چند ثانيه انيميشن هاي بسيار واقعي ايجاد كند و آنها را به طور خودكار ويرايش كند. چيزي كه فقط هاليوود يا شركتهاي بزرگ توليدي و جلوه هاي ويژه تاكنون توانسته اند اين كار را انجام دهند “. در همان زمان ، Runway امكان كوتاه كردن زمان توسعه ، علاوه بر دموكراتيك سازي دسترسي به اين فناوري را براي بيشترين سازندگان فراهم مي كند. كريستوبال توضيح مي دهد: “اين فناوري ها به طور بنيادي نحوه توليد محتوا را تغيير مي دهند زيرا الگوريتم ها از قبل قادر به توليد تصاوير ، متن ، فيلم و صدا به روشي فوق واقع گرايانه هستند”. كه آلخاندرو اضافه مي كند “اگر اين ابزارها را در دست افرادي قرار دهيم كه قبلاً به آنها دسترسي نداشته اند ، آنها به فكر روشهاي جديدي براي توليد هنر ، توليد محتوا و داستان گويي خواهند بود”.

توجه صنعت و سرمايه گذاران به اين فناوري

تأثير اين سيستم عامل از زماني آغاز شد كه آنها توئيتي را منتشر كردند و در آن پرسيدند كه چه تعداد از مردم از ابزاري مانند آنچه كه اين تيم در ذهن داشتند استفاده مي كنند. در كمتر از 48 ساعت ، آنها از طرف مهندسان فيس بوك ، گوگل ، دانشگاه ها و حتي رسانه ها پاسخ دريافت كردند، كه نشان مي دارد همه مخاطبان امكان استفاده از يك ابزار خلاقانه براي اشغال الگوريتم هاي هوش مصنوعي را بسيار جالب مي دانند. بلافاصله پس از اين ، آنها اين شركت را ايجاد كردند و تا كنون رو به جلو حركت كردند. مسيري كه آنها طي كرده اند بسيار سريع بوده است. در نتيجه كارشان ، آنها توانستند از صندوق هاي مختلف سرمايه گذاري، سرمايه كسب كنند. در همان سالي كه آنها Runway را ايجاد كردند ، آنها يك دور سرمايه گذاري 2 ميليون دلاري را با سرمايه هاي ايالات متحده متخصص در زمينه راه اندازي تحقيقات فناوري به پايان رساندند:. همچنين در سطح عملي ، آنها پروژه هاي مهمي مانند همكاري با New Balance براي طراحي كفش را انجام داده اند. همچنين نرم افزاري توليد كردند كه گروه راك YACHT با آن بخشي از محتواي سمعي و بصري آخرين آلبوم خود را ايجاد كرده است و  نامزد دريافت جايزه گرمي شدند. آنها در ايجاد فيلم هاي كوتاه توليد شده توسط IA كار كردند و حتي در حال حاضر با هنرمندان تجسمي و هنر هفتم همكاري مي كنند. همراه با اين ، پاسخ نرمافزار ابري نيز از سوي دنياي آكادميك آمده است ، كه باعث شده آنها با دانشگاه هاي مختلف ايالات متحده مانند NYU ، MIT و UCLA همكاري كنند. در حالي كه در شيلي از اين نرم افزار در دانشگاه آدولفو ايبانس ، دانشگاه د لاس آمريكاس ، و دانشگاه كتاب مقدس Pontificia استفاده شده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.